sunnuntai 27. toukokuuta 2018

KUKA ON JASMIN?




Moikka!

Mun vuoro esittäytyä :)
Tällä puolen ruutua on Jasmin, 43-vuotias  personal trainer Espoosta. Työn ohella mun arkeen kuuluu ajoittain kiireinen perhe-elämä. Kouluikäiset pojat harrastavat jääkiekkoa ja jalkapalloa, joten  perheen vapaa-aika kuluu helposti niiden parissa.

Oma taustani on hyvinkin ei-urheilullinen. Nuorempana yleisurheilin, mutta se jäi melkeinpä niihin koulujen välisiin kilpailuihin, koska en ollut kovin innokas harjoittelemaan. Tanssi oli minulle mieleinen harrastus, jonka aloitin jo pikkutyttönä, perinteisellä satubaletilla. Tanssi säilyi harrastuksenani 17-vuotiaaksi asti, kunnes muut asiat alkoivat kiinnostaa enemmän. Olen kotoisin Tampereelta ja elämä vei minut pääkaupunkiseudulle, opintojen perässä 19-vuotiaana.

Sain ensimmäisen lapseni 30-vuotiaana ja toisen 33-vuotiaana. En vielä raskauksien tai synnytyksienkään jälkeen innostunut liikkumaan, koska kilot lähti itsestään, eikä jääneet 4 kiloa minua häirinneet. Mulle on siunaantunut hyvät geenit, joiden takia olen aina ollut hoikka tai itse asiassa laihaläski.

Olin 38-vuotias, kun päätin tehdä elämäntapamuutoksen. Sohvaperunana löhöily loppui päätökseen tehdä asioita oman hyvinvoinnin eteen, huomioimaan myös itseni eikä aina vain kaikki muut edellä. Aloin treenaamaan, joka ei edelleenkään ollut minulle itsestään selvyys. Tavoitteeni oli olla elämäni kunnossa 40-vuotis syntymäpäivänäni.

Moni ajattelee, että kotitreeneillä ei voi saada aikaiseksi tuloksia, mutta näin ei ole. Itse aloitin homman nimittäin kotitreenillä, tein joka arkipäivä 30 min treenin, jatkoin näin 3 kk ajan. Katsoin mitä söin, aloin syömään aamiaisen ja siistin syömisiäni.
Pian aloin kaipaamaan uusia haasteita. Hankin salikortin ja päätin palkata itselleni personal trainerin. Häneltä sain todella paljon tsemppiä ja uutta energiaa jatkaa taas eteenpäin sekä selkeät ohjeet miten edetä kohti tavoitteita.



Jossain vaiheessa aloin miettimään mahdollisuutta tehdä työtä liikunnan ja hyvinvoinnin parissa, pian löysin itseni koulunpenkiltä. Opiskelin personal traineriksi, Trainer4Youn koulutusputkessa, joka sisältää myös kuntosalivalmentajan ja hyvinvointiohjaajan koulutuksen.
Löysin Fitverstaan aikoinaan Instagramista, he hakivat uusia valmentajia tiimiin. Olin valmistumassa koulusta keväällä 2016, joten tartuin tilaisuuteen ja otin yhteyttä. Siitä ei mennytkään kovin kauan, kun olinkin jo Mirjan haastateltavana ja aloitin työt Fitverstaalla.

Asiakkaiden oivallukset ja onnistumiset ovat paras palkka tässä työssä. Se, kun huomaat miten hienosti asiakas on päässyt eteenpäin tavoitteissaan, kun hän huomaa sen itsekin ja on aidosti ylpeä saavutuksistaan. Myös liikunnana monipuolisuus on isossa osassa mun valmennusfilosiaa. Ei aina välttämättä tarvitse mennä salille. Mikä vain liikunta käy, pääasia että pitää siitä mitä tekee, silloin motivaatio säilyy. Tasapainoinen kokonaisuus on se tärkein juttu, liikunta ruoka ja lepo.



Parasta näiden kuluneiden kahden vuoden aikana on meidän tiimin, valmentajat ja asiakkaat. Se on tiivis yhteisö, jossa kaikki tukevat toisiaan.
Tässä työssä ei ole koskaan valmis, vaan joka päivä voit oppia jotakin uutta. Tavoitteet ja odotukset tällä hetkellä liittyvät vahvasti näihin asioihin. Opiskelen juuri nyt merkonomiksi, josta on hyötyä yrittäjänä toimimiseen. Seuraavaksi suunnitelmissa on paneutua tarkemmin junnujen liikuttamiseen. Nuorten kanssa työskentely on se mun unelma.

Aurinkoa ja ihanaa kesän odotusta kaikille <3
Jasmin

Mut löydät instagramista @ptjasmin ja facesta @JSA liikuntapalvelut

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän viestin käynnistäsi, kiitos!