sunnuntai 6. toukokuuta 2018

KUKA ON LAURA?


Heippa,

Tänään täällä esittäytyy Laura Sivonen, eli meitsi. Asun Lappeenrannassa puolisoni sekä koiran ja kahden kissan kanssa. Olen 24-vuotias ja Fitverstaalla valmentajan töitä tehnyt vajaa puolitoista vuotta. Fitverstaan valmentajatiimiin hain mukaan heti saatuani personal trainerin paperit. Fitverstas oli minulle entuudestaan tuttu somen kautta. Hain mukaan ja parin kuukauden päästä aloitin valmentajana. Moni pelotteli minua, että teen virheen, mutta onneksi siinä kohtaa en kuunnellut muita, vaan tein kuten minusta oikealta tuntui. Paras päätökseni tähän mennessä työmaailmassa!
Aiemmalta ammatiltani olen ravintolakokki, mutta olen opiskellut myös pari vuotta sosiaalialaa ammattikorkeakoulussa. Tiesin jo hyvin nuorena, että haluan tehdä ihmisläheistä työtä ja auttaa muita. Sosiaaliala ei kuitenkaan ollut se oma polku. Tällä hetkellä opiskelen liiketaloutta ja saankin tutkintopaperit kouraan nyt toukokuun lopussa!


Olen työskennellyt monessa erilaisessa työssä 14- vuotiaasta saakka. Aloitin kesätöiden teon siivousyrityksissä, mutta olen ollut töissä myös ravintoloissa, kuljetusyrityksessä, henkilökohtaisena avustajana sekä Ennen Fitverstaan valmentajaksi siirtymistä olin opiskelija, sekä työskentelin osa-aikaisesti. Päivät ruokapalvelussa ja illat kaupunginteatterilla. Olen aina tehnyt ruumiillista työtä, joten itselle on tullut yllätyksenä tämä istumatyö ja sen haasteet nyt valmentajana toimiessa. Huomaankin miten tärkeää on taukojen pitäminen ja lyhyet jumppatuokiot istumisten välillä.



Olen aika vauhdikas tapaus ja sitä olin jo lapsena. Olenkin kerennyt harrastaa monenlaista, kuten sirkusta, karatea, uintia ja pesäpalloa. Ylä-asteella liikunta jäi kokonaan ja löysin sen uudelleen vasta oikeastaan 2012, kun aloin käydä ryhmäliikuntatunneilla. Ryhmäliikunnasta ei koskaan tullut omaa juttua, mutta olen ikuisesti kiitollinen Miikan siskolle, joka pyysi seurakseen tunneille. Ilman niitä tunteja, en välttämättä olisi löytänyt tätä nykyistä kipinää liikunnalle! Melko pian rohkenin siirtyä kuntosalimaailmaan, pois ryhmäliikunnoista, ja salilla veivasinkin parisen vuotta. Nykyisin harrastan Roller Derbyä, jonka aloitin vuoden 2017 syyskuussa. Täysin tuntematon laji itselleni, mutta rakastuin heti. Kannustankin jokaista etsimään sitä itselleen sopivaa lajia ja liikuntamuotoa, josta voi nauttia. Roller derbyn lisäksi teen lajia tukevaa lihaskuntoharjoittelua sekä akrobatiatreenejä. Monipuolista liikuntaa, ilman kyllästymistä!
Barry Madden



Rakastan ruokaa ja melko usein myös itse ruoanlaittoa, joten minusta on mukavaa kokeilla uusia reseptejä sekä erilaisia ruokakomboja! Olen ollut reilu kaksi vuotta kasvissyöjä. Siirryin kertaheitolla oikeastaan miltei vahingossa kasvissyöjäksi. Aluksi oli tarkoitus pitää yksi kasvisruokapäivä viikossa, mutta huomasinkin kahden viikon jälkeen syöväni päivittäin kasvisruokaa. Puoli vuotta myöhemmin siirryin täysin vegaaniseen ruokavalioon. Olen opiskellut itsenäisesti paljon vegaaniravitsemuksesta sekä kasvispainotteisesta ruokavaliosta ja niistä minulla onkin nykyisin vankka tietämys. Moni asiakkaani haluaakin opetella kasvipainotteisempaan ruokavalioon, ja siinä autan erittäin mielelläni! 😊




Tulevaisuudessa haluan syventää osaamistani ravitsemuksen puolella vielä lisää, jotta voin sen kautta auttaa ihmisiä voimaan paremmin. Tällä hetkellä syvennän oppia itsenäisesti, mutta aion lähteä opiskelemaan tulevaisuudessa aiheesta lisää.
Tällä hetkellä toimin Fitverstaalla valmentajana sekä tiimikoordinaattorina. Toimin tiiminvetäjämme apuna ja teen läheisesti töitä muiden valmentajiemme kanssa. Aina kun saan auttaa, koen tehneeni jotain tärkeää. Se on tämän työn parhainta antia. Puhelut etäasiakkaiden kanssa ja tapaamiset lähiasiakkaiden kanssa saavat minut todellakin hymyilemään vielä viikko näiden tapahtumien jälkeen. Kun asiakkaat oivaltavat itse jotain uutta, silloin tiedän, että olemme tehneet hyvää työtä yhdessä!

Haluan, että mahdollisimman moni asiakkaani sekä seuraajani löytäisi tasapainon elämässään ja oppisi arvostamaan kroppaansa sekä itseään. Toivon, että voin omalla toiminnallani auttaa muita valitsemaan parempia raaka-aineita lautaselleen, järkeistämään liikkumistaan, niin että se sopii omaan arkeen sekä kuuntelemaan kroppaansa, milloin olisi hyvä hetki levolla ja milloin liikunnalle.
Minun ajatuksia ja vinkkejä löydät  täältä, Instagramja Facebook
2011/2017

Pidän äärettömän paljon lukemisesta, kotoilusta sekä luonnosta. Suomen luonnossa liikkuminen onyksi lempiasioistani, etenkin kun pääsen metsään, pois kaupungin hälinästä. Rakastan uusiin maailmoihin ja kulttuureihin tutustumista, mutta rakastan myös työtäni, joten minulle tärkeintä olisi saada pitää ne molemmat! Suurin unelmani on se, että voin yhdistää matkustamisen sekä tämän työn. Mikä parasta, tämä työ ei sido minua mihinkään, joten vielä joskus tuon unelmani toteutan. Jossain vaiheessa tulen tekemään enenevissä määrin etävalmennuksia, mutta tällä hetkellä minulta saa myös lähivalmennusta Lappeenrannassa ja lähiseuduilla. Tartu rohkeasti hetkeen ja tavoittele omia unelmiasi kanssani!



Minut saa kiinni parhaiten sähköpostilla laura.sivonen@fitverstas.com, mutta aina voit myös soittaa 040-8053252

Riemukasta kesää,
Toivottaa Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän viestin käynnistäsi, kiitos!